شنبه ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳  |  Saturday, 27 April 2024

دیباچه

کد خبر: ۵۱۰۸۰
تاریخ انتشار : ۱۲ : ۱۲ - ۰۳ آبان ۱۴۰۰

به خاطر  15 میلیارد تومان ِناقابل، !

به گزارش دیباچه ، بحث پرداختن یا نپرداختن حق پخش تلویزیونی مسابقات ورزشی توسط صداو سیما قصه طولانی ای دارد ؛ مربوط به امروز و دیروز هم نیست ؛ مدتهاست صدا و سیما سر این موضوع با چالش های بزرگی مواجه شده است ؛ مثل همین نمونه اخیر که روزنامه دنیای اقتصاد ، در گزارش خود به آن اشاره کرده و گفته که دیوان محاسبات کشور در گزارش تفریغ بودجه سال ۹۹ اعلام کرده سازمان صداوسیما مبلغ 15 میلیارد تومان ،مربوط به حق پخش تلویزیونی مسابقات ورزشی را نپرداخته است.

اخبار کوتاه تلویزیون | از پرداخت نکردن ۱۵ میلیارد تومان ناقابل توسط صدا و سیما تا ادای احترام چهره‌های سرشناس به هنرپیشه محبوب سریال فرندز!

در ادامه این روزنامه با مثال طنزی می آورد : از باب شوخی و سرگرمی، بد نیست مرور کنیم ببینیم با ۱۵ میلیارد تومان حق پخش تلویزیونی کل ورزش ایران، از فوتبال تا کشتی وزنه‌برداری و والیبال و... چه کارهایی نمی‌شود کرد. با این ۱۵ میلیارد تومان ممکن است شما بتوانید یک آپارتمان معمولی در مناطق مرفه‌نشین تهران یا مراکز استان‌ها بخرید. اما با آن نمی‌توانید احمد نوراللهی یا مهدی قائدی را در تیم‌تان نگه دارید. با این ۱۵ میلیارد تومان شما حتی نمی‌توانید یک مینی‌کمپ برای تیم‌های پایه بسازید. با توجه به نرخ تورم خیلی کارهای دیگر هم هست که با ۱۵ میلیارد تومان نمی‌شود انجام‌شان داد، اما جالب است که مسئولان کشور تصور می‌کنند با پرداخت چنین پولی به کل ورزش ایران، باعث حل مشکلات این حوزه می‌شوند. دست شما درد نکند!»

1ضبط « بازیمون » از سر گرفته شد !

 « عصر جدید » برای بسیاری بازار کار ایجاد کرد ، برای بسیاری باعث مطرح شدن در فضای مجازی شد و برای تعدادی هم شرایطی را فراهم کرد تا در قاب تلویزیون قرار بگیرند و برای خودشان برنامه سازی کنند ؛ مثل نمونه برنامه تلویزیونی « بازیمون » که به میزبانی » سعید فتحی روشن » ذهن خوان برنامه عصر جدید ساخته شد و ضبط مرحله نیمه نهایی آن هم به دلیل شیوع ویروس کرونا در کشور متوقف شده بود.

اخبار کوتاه تلویزیون | از پرداخت نکردن ۱۵ میلیارد تومان ناقابل توسط صدا و سیما تا ادای احترام چهره‌های سرشناس به هنرپیشه محبوب سریال فرندز!

برنامه ای که تلاش می کند شیوه مسابقه متفاوتی را با محوریت اتاق‌فرار (اسکیپ‌روم)به روی آنتن ببرد که باید پذیرفت متفاوت هست اما به آن اندازه ای که باید جذاب باشد ، جذاب نیست و برای همین هم خیلی به موفقیت نرسید. حالا قرار است  ۱۳ گروه چهار نفره که از میان ۴۰ گروه به نیمه‌نهایی راه پیدا کرده‌اند، به میزبانی این ذهن‌خوان با یکدیگر به رقابت بپردازند تا تکلیف قهرمان «بازیمون» مشخص شود. قصه مرحله نیمه‌نهایی با قتلی رازآلود و معمایی آغاز می‌شود و گروه‌های باقیمانده باید یک‌به‌یک، رازهای این جنایت هولناک را حل کنند و به سعید فتحی‌روشن و پلیس یاری رسانند تا قاتل سریالی به دام بیفتد.

 تیتر یک رسانه های جهان ؛ مرگ هنرپیشه محبوب سریال فرندز 

روز گذشته خبر درگذشت هنرپیشه مطرح آمریکایی ، «جیمز مایکل تایلر» بازیگر سریال فرندز به تیتر یک رسانه های جهان تبدیل شد ؛ او که در نقش « گانتر » مدیر کافه « سنترال پرک » شناخته می شد ، بر اثر ابتلا به سرطان پروستات در سن 59 سالگی درگذشت.

«تایلر» در ژوئن سال ۲۰۲۱ در مصاحبه‌ای با «ان بی سی» از ابتلا به سرطان پروستات خبر داد. او نخستین بار در سال ۲۰۱۸ از ابتلا به سرطان مطلع شده بود.

با اعلام خبر درگذشت این هنرپیشه، «جنیفر انیستون» و «کورتنی کاکس»‌ که در سریال «فرندز» با «تایلر»‌ همبازی بودند به او ادای احترام کردند.

«تایلر» در ماه «می» در «فرندز : تجدید دیدار» ظاهر شد اما به دلیل مشکلات مربوط به سلامتی از طریق زوم و به طور مجازی گفت و گو کرد. در این برنامه او از دوران حضور در سریال «فرندز» به عنوان  ماندگارترین ۱۰ سال زندگی‌اش یاد کرد.

در پی اعلام خبر درگذشت «تایلر» موجی از پیام‌های ادای احترام به این هنرپیشه در فضای مجازی منتشر شد و برخی به دلیل حضور مداوم او در سریال از او به عنوان «دوست هفتم»‌ یاد کردند.

اخبار کوتاه تلویزیون | از پرداخت نکردن ۱۵ میلیارد تومان ناقابل توسط صدا و سیما تا ادای احترام چهره‌های سرشناس به هنرپیشه محبوب سریال فرندز!

 گانتر در قهوه خانه سنترال پارک به عنوان گارسن و مدیر کار می کرد و در تمام طول سریال به شخصیت ریچل با بازی جنیفر آنیستون علاقه داشت. شخصیت ریچل در فصول اولیه سریال در این قهوه خانه به عنوان گارسن مشغول به کار بود. گانتر در قسمت ویژه این سریال با نام Friends reunion که ماه گذشته منتشر شد،از طریق اپلیکیشن زوم حضور کوتاهی داشت و در مورد این سریال گفت: «صادقانه بگویم که [دوران بازی در این سریال] به یاد ماندنی ترین ۱۰ سال زندگی من بود. نمی توانستم هیچ تجربه بهتری را تصور کنم. تمام این اشخاص فوق العاده بودند و کار کردن با آن ها لذتبخش بود، احساس خیلی خیلی خاصی داشتم».

تایلر می گوید که هنگام حضور از راه دور در قسمت ویژه Friends reunion دیگر بازیگران از ابتلای او به سرطان خبر داشته اما ترجیح داده از سرطانش سخنی به میان نیاید: «دیوید شویمر از طریق اینستاگرام با من صحبت کرد. تهیه کنندگان خبر دارند، مدت زمان زیادی است که اطلاع دارند». شخصیت تایلر در این سریال به خاطر ظاهر خشک و بیروحش بسیار مورد توجه طرفداران سریال قرار گرفت.

 
نام:
ایمیل:
* نظر:
مطالب برگزیده
گفتگو دیباچه با رئیس موزه بین المللی استکبار ستیزی طبس

یکی از چشم انداز‌های میان مدت موزه بین المللی استکبار ستیزی طبس، راه اندازی فرودگاه صحرای طبس است

۱۴:۳۲  -  ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
به بهانه پخش سریال "نون خ"، دیباچه بررسی کرد

آیا احیای طنز‌های تلویزیونی، تضمینی بر بازگشت مخاطب به سمت صداوسیماست؟

۱۷:۲۰  -  ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۳
مسئول کمیته رتبه‌بندی مرشدان فدراسیون ورزش‌های زورخانه‌ای و کشتی پهلوانی در گفتگو با دیباچه:

ورزش زورخانه ای باید به المپیک راه پیدا کند/ هزاران سال است ورزش باستانی از موسیقی و آوای حماسی بهره می‌برد

۱۷:۵۴  -  ۲۹ فروردين ۱۴۰۳
سرمربی تیم ملی هندبال جوانان دختر ایران در گفت‌وگو با«دیباچه» مطرح کرد؛

تیم ملی در گروه مرگ قرار دارد/ بازی با تیم‌های اروپایی محک خوبی است

۱۸:۱۷  -  ۲۹ فروردين ۱۴۰۳
یک کارشناس فوتسال در گفت ‌و‌ گو با «دیباچه» مطرح کرد؛

ایران تیم بهتری نسبت به رقبای آسیایی دارد/باید به تصمیم شمسایی احترام بگذاریم

۱۱:۲۹  -  ۲۵ فروردين ۱۴۰۳